Onsdag idag..

Veckan går ändå ganska fort framåt tycker jag. Idag är det redan onsdag!

Igår var mamma här fram tills 15, då sov Alvin. Sen när han vaknade var han totalt otröstlig mellan kl 16-1730. Verkade som att han hade ont, så trodde först öroninflamation, men han sov hela natten mellan 19-17, så några öron kan han inte haft ont i. Ingen aning om vad det kan ha varit.

Idag har han varit gladare än igårkväll och nu sover han.

Ringde bvc för att höra om svininfluensavaccinationen, eftersom Alvin i torsdags reagerade på rått ägg och tydligen så ska vaccinet innehålla ägg. Bvc sa iaf att hon tyckte att jag skulle ringa upp till barnmottagningen och rådgöra med dem och eventuellt göra ett pricktest mot ägg. Sedan sa hon också att några som har äggallergi har fått ta vaccinet uppe på barn om det skulle vara så att de får en allergisk chock, så finns all akutpersonal tillgänglig. Vi får väl se vad de säger. Hoppas hoppas bara inte att han får sin vaccination i vecka 49, men förmodligen blir det så, eftersom de börjar vaccinera de små då.

Nu sover Alvin och jag väntar på att någon sköterska från barnmottagningen ska ringa upp mig, så får vi se vad de säger. Hoppas vi får ett pricktest mot ägg, de hade inte varit fel.

Så nu har jag blivit uppringd och jag skulle tydligen ringa till allergisköterskan istället, så jag har pratat in ett meddelande och väntar på att de ska ringa upp. Får hoppas de gör det innan 12, eftersom vi har bestämt med Martins farmor att vi ska åka inom där en snabbis när vi kör till affären. Tänkte jag skulle köpa turskisk youhurt och ge det till Alvin som mellanmål blandat med frukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0