Helg..

Martin är hemma igen från Södertälje, vilket är helt underbart! Gud vad jag saknat honom :-) Han skulle egentligen inte kommit hem förrän på lördag eftermiddag/kväll, men var hemma sent på fredagskvällen istället!

Alvin träffade ju inte Martin på fredagen, eftersom han sov då. På lördagsmorgonen gjorde jag precis som jag gjort de mornar jag varit själv. Gick upp och fixade vällingen till Alvin, sen fick han äta den i min säng, medan Martin låg gömd under täcket. När Alvin ätit sin välling, så tände jag lampan i fönstret och så började Martin röra sig under täcket, när Alvin såg att det var pappa som var hemma, så blev han verkligen helt överlycklig.
Alvin lyste som en liten sol och blev så glad, hela ungen strålade av lycka och det var så härligt att se mina älsklingar tillsammans! Så Alvin hade nog minsann saknat sin pappa en aning :-)


Under gårdagen hittade vi inte på så jättemycket, Alvins farmor kom hit och lämnade sakerna som Alvins kusin lånat och sen så körde vi till knislinge för att vi tyckte det var så fint väder. Tog bara på Alvin sin tunna lurvoverall och så lammskinnet i vagnen och filt, men det blåste rätt bra när vi parkerade bilen. Alvin somnade i vagnen, medan vi gick en sväng i skogen, sen gick vi bort till Alvins farfar, som ville bjuda på fika såfort Ingela och Malle kom tillbaka och hade handlat, så jag, Alvin och Martin gick bort till affären och handlade lite undertiden.
Sen fikade vi lite bullar, innan vi sen körde hemåt igen.


Igårkväll lagade vi laxkotletter, ungsbakade rotsaker och så kall sås med rödlök, gräddfil och röd rom. Det blev riktigt gott, även om jag först nte visste hur bra rotsaker passade till lax :-)

Idag är det söndag och vi har inte direkt något planerat. Har lite planer på att börja köra lite storstädning under veckan, eftersom till helgen, så ska ju alla julsaker upp och då vill man gärna ha fixat med att putsa fönster osv. Så det får bli en riktig storstädning, får se dock hur mycket man hinner på 1 dag. Tur att Martin är hemma och ledig hela veckan, även om det är rätt mycket inplanerat.

Sen har vi börjat planera lite för vår resa till Ullared, som Martin faktiskt har gått med på och tom följa med, så att Alvin får vara hos mamma. Tänkte först på måndag, eftersom mamma var ledig då, men de var hennes enda lediga dag, så det ville inte hon. Nu blir det förmodligen 10 eller 11 december, känns lite väl nära julen, man vet ju liksom inte vad man hittar för julklappar där. Jag funderar på om det inte är minst folk den 11, en fredag, men säkerligen har många förskolor luciafirande och då är det kanske inte så mycket sånt folk där, eller vad tror ni?

Det blir iaf att vi ska handla julklappar, lite kläder till både mig och Alvin, men denna gången tror jag knappt vi behöver några hushållsvaror (mer än platspåsar typ) eller hygienartiklar.


Nu tänker jag inte skriva mer om ullared :-)

Just nu sover både Alvin och Martin. Martin ligger på soffan och snarkar medan Alvin sover i sin säng.
Nej nu bör jag göra något vettigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0