Alvin 1 år

I lördags fyllde vår älskade son 1 år! Tiden har bara rusat iväg känner jag. Vår pojk är inte så liten längre, utan börjar bli riktigt självstädig och ska göra mycket själv! Tänk att Alvin varit såhär liten för 1 år sedan. På bilden nedan var hon nog mellan 1,5 - 2 timmar gammal. Vart tog bebistiden vägen?


Dagen började med att Alvin vaknade ganska tidigt, 0630, fick välling och sen gick jag och hämtade massa paket. Han blev först väldigt fundersam till vad det var som dök upp i vår säng, men sen var det intressant.

Nyvaken Alvin och nyvaken pappa =)

Så glad


Först så förstod han inte alls hur han skulle göra med paketen, men efter ett tag så kunde han nästan öppna helt själv om man rev upp en liten bit till honom. Så stolt liten pojk!

Sen efter paketöppnandet, så fick Alvin leka med sina saker medan jag och Martin gjorde oss iordning för kalaset som redan skulle vara vid 10.

Fullt hus blev det, 16 vuxna (17 på slutet) och så Alvin och hans kusin. Men de gick utan problem, alla fick plats i vardagsrummet, även om det blev lite trångt.


Alvin fick jätte många fina paket. Han fick bl.a. Pengar, gosedjursbil, docka, fotoram med pengar till 1-års fotografering, pussel, overall, bilratt, böcker med hjul, Brio racerbil, det var de jag kom på nu, men jag har säkerligen glömt något! Alvin blev väldigt nöjd!






Ratten var väldigt populär


Alvins morfar med alvins kusin Alexandra



Alvin läser med sin farmor


En bil :-)


Tårtan som jag gjorde. Fyllning med 1 lager vaniljkräm och 1 lager hallon blandat med grädde. Björnbär uppe på och kuber av marsipan (gissa hur gärnade mina händer var, efter att jag färgat marsipan med karamellfärg).


Tårtan som Martin gjorde. Fyllning med chokladmousse och citronfromage. Lock med marsipan och text med gelepennor. Kuber i ren choklad.


Alvin fick äta lite tårta, men gillade inte den.

Så var väl iprincip Alvins födelsedag. Mysigt och trevligt, Alvin hade säkert en superbra dag. Tack allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Va fina tårtor ni gjorde :) och vad fin du var i håret malin, nyklippt? så glansigt o fint hår vill jag också ha :) Det såg ut att vara jättemysigt på Alvins kalas och han verkade trivas bland alla paket.

2009-11-16 @ 11:46:04
Postat av: Ulrica

Såg ut som Alvin hade en riktigt bra födelsedag :)

Alvin fick också en ratt när han fyllde 1 år, den gillade ha med mest. Han älskar den fortfarande o jag håller på att bli galen på den...Låter låter sååå mycket :P

Kram.

2009-11-16 @ 15:16:16
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0