Ätande

Det går väldigt bra framåt med Alvins ätande. Han fullkomligt älskar sin gröt. Får en portion gröt på morgonen och på kvällen, smakportion mitt på dagen, ibland fruktsmakportion på eftermiddagen och ersättning för resten.

Innan han fick utslagen älskade han morot, men förgår när jag gjort morotspure så ville han inte alls ha det, bara klöktes och ruskade på sig. Tänkte prova köpte morotspure, men hittade inte enbart morot, så jag provade potatis/morot igår, men det ville han heller inte ha. Så morötter är nog inte hans starka sida längre.

Från att han har börjat med smakportionerna igen har han smakat:
Potatis
Morot
Majs
Mango
Blåbär
Gröt

Det som jag tänkte att han skulle få smaka nu innan han ska få mat med kött är: Palsternacka och blomkål.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd du är mammaledig, hade tänkt erbjuda dig en intervju hos oss. Då jag fick upp ögonen för dig.

Kram på er

2009-05-18 @ 10:53:54
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0