Mage :-)

Alvin har börjat tycka mer och mer om att ligga på mage,så nu börjar det ju tom hända lite med huvudet när han ligger så. Innan har han bara lyft huvudet en gång sen börjat gallskrika men nu så går det toppen. Kolla bra här (både bilder från igår och idag):



Nu börjat det bli jobbigt!

Detta hållet är ändå bäst att ligga på tycker Alvin...


Idag har föresten där här stora killen varit på bvc.
Vägde 6115 gram och var 66 cm lång, hoppas vi kan använda 68 kläderna ett tag till, men vi får väl se :-)
Sen var Alvin så himla duktig och kissade ner hela sig själv och där han mäts, men det är en annan historia.

Smakportionerna går det jätte bra med. Han har ätit potatis, morot och katrinplommonpure utan problem, imorgon blir det gröt tänkte jag. Hade egentligen tänkt vänta med de söta sakerna, men han blev så himla hård i magen, så det fick bli katrinplommonpure ändå.

En nöjd, men kladdig Alvin efter morot och katrinplommonpure (ja inte i en blandning då) :-)

Imorgon blir det en tur till barbacka, sen inom stan och kolla på lite kläder till Alvin och sen innan vi kör hem blir det en sväng inom maxi också.

Kommentarer
Postat av: Petra

Han ser verkligen nöjd ut på sista bilden!!! Ses imorgon!

2009-03-17 @ 21:17:14
URL: http://albinochjag.blogspot.com
Postat av: brallan

vilka söta bilder!!



Hon är 3½ månad. blir 4 månader den 30e. sist vi var på bvc var hon 60cm lång och vägde 5170g. ska dit igen på Torsdag för hon äter 1gång i timmen så jag tror att jag inte har tillräckligt med mjölk. så nu får jag ge henne 50ml ersättning efter amningen i kväl så hon sover någon timme i natten, fick detta rådet av Tovas BM hoppas hon sover inatt. har inte sovit på 3 dygt :( tar rätt bra på en.



hoppas allt funkar bra med smakportionerna :)

kraam

2009-03-17 @ 22:03:23
URL: http://mitt-liv-som-ung-mamma.blogspot.com/
Postat av: brallan

ja det brukar räcka för oss också att vakna en gång/natt runt 4 eller 5 tiden och ge tova mat. men nu duger inte det längre utan nu ska hon minsann ha 1gång i timmen :P hoppas det vänder snart för jag är så trött så jag inte vet var jag ska göra mig hän :/

2009-03-18 @ 08:13:36
URL: http://mitt-liv-som-ung-mamma.blogspot.com/
Postat av: Elle

Ja, det är roligt att se när de utvecklas och lär sig/kommer på nya grejer att göra :)

Fin han är!! Han verkar lång och smal din kille... helt annorlunda än min lilla "stubbe" som är kort och tjock;);) men ack så go' ändå såklart :)

2009-03-19 @ 15:21:27
URL: http://underbaringar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0