Lugn dag...

Jag börjar bli lite rastlös här hemma, inte gjort så mycket alls, eftersom här är en lite pojk som vill vara i mammas famn hela tiden, men självklart får han vara de om han vill, inte lätt när man är sjuk ju.
Så vi har mest suttit i soffan, busat eller bara gosat. Alvin har även fått smaka äpple/bananpue idag, hemmagjord såklart och den verkade uppskattas.

Hostan är lika som i förmiddags, men han hostade så att han kräktes en gång till vid lunch idag, dock inte så farligt som i morse, som tur var.

Var ute en stund innan idag, men det blev inte så länge eftersom det blåste förbaskat kallt. Vart tog våren vägen? Hoppas på att det blir finare till helgen!


Nu under eftermiddagen har jag suttit och plockat ut kort som vi ska framkalla, ett himla jobb. Har inte framkallat några bilder sedan ett bra tag innan Alvin föddes, så nu tyckte vi det var dax. Beställde bilderna från extrafilm, skulle egentligen bli nästan 400 kr med frakt, men hittade en rabattkod, så det blev varnnat kort gratis, så 173 kr mindre fick vi betala, sånt gillar vi :-)

Nu får vi hoppas att Alvins hosta lägger sig snart, för jag vill verkligen att Jenny och Moa ska komma hit på freda, men vi får se.

På lördag ska jag faktiskt till stallet, har inte varit där på evigheter. Ska hjälpa min gamla granne när hon ska rida, ska bli riktigt skoj, men jag kommer säkert att bli jätte sugen på att rida igen... Sen efteråt så lovade jag henne att vi skulle t och gå med Alvin i vagnen, men har han fortfarande sån hosta så stannar Matin hemma med honom. Sen ska vi förmodligen handla på maxi, sen till biltema och även inom babyproffsen eller littlekidscorner och kolla på ny bilstol till Alvin, börjar ju bli så tungt att bära honom i babyskyddet nu, även om det är väldigt smidigt.

Sen så på söndag ska vi till Alvins farmor på ljusparty, men inte förräns på kvällen, får se om vi hittar på något skoj på dagen, det återstår att se...

Nu kallar sängen! godnatt
Föresten så är det inte förbjudet att kommentera :-)

Kommentarer
Postat av: Petra

Verkar som att ni har fulla dagar framöver.. Föresten du är en av mina vinnare!! :)

Hoppas lille Alvin blir av med sin hosta snart!

2009-03-25 @ 22:13:59
URL: http://albinochjag.blogspot.com
Postat av: Carro

Hoppas han friskanar till snart. Har ni fått nån hostmedicin till honom? Vi fick ventoline till Elliot när han var dålig sist. Toppenbra.



Har ni spanat in nån stol redan? Vi börjar också fundera på ett inköp. Det är toktungt att bära i babyskyddet även om det är smidigt.

2009-03-26 @ 07:25:20
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0