Förkyld...

Var meningen att jag skulle till barbacka och träffa lite mammor och barn i onsdags, men det blev inte så. Kände mig jätte förkyld på tisdagskvällen så jag strutande i det. Blev en lugn dag hemma istället och lite ute i solen.
Gick först en liten runda så att Alvin skulle somna, vilket han gjorde fort.

Så mysiga hade han det i vagnen innan han somnade.


Sen medans Alvin sov passade jag på att börja rensa mellan platorna på uteplatsen på baksidan. Hann nästan halva innan Alvin vaknade. Medan jag sopade och plockade undan fick Alvin halvsitta i vagnen, vilket uppskattades en stund, eftersom han kunde se vad jag gjorde.

En nyvaken liten kille.

Var väldigt skönt å vår baksida (vindstilla där), även om det blåste som sjutton förutom just där jag var :-)

Idag var det tänkt att jag skulle in till stan och träffa Jenny och Veronika också tror jag det var, men bestämde mig redan igårkväll att jag hoppade över stan, vill ju inte smitta en massa. Blev istället en liten tur till mamma, så åkte vi till eko en sväng och handlade lite penseer att ha ute i krukor.
När jag och Alvin kom hem, lyfte jag över alvin från bilstolen till vagnen och där sov han gott medans jag planterade blommorna, Martin hjälpte också till när han väl kom hem :-)

Blev en helt okej dag iaf, tänkte först jag skulle stannat hemma, men då hade jag blivit så enormt rastlös.
Nu ikväll har jag städat sovrummet, kan säga att de behövdes. Putsade även fönsterna på insidan.
Imorgon får vi se hur vädret är, men är det fint tror jag att jag fortsätter med plattorna och eventuellt putsar utsidan av fönsterna.

Nu ska jag nog hoppa i säng, Alvin sover sedan 19 och Martin kollar på någon serie.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0