Helgen

Nu kommer lite mer om vad vi gjort i helgen.
Fredagen var vi som sagt bara hemma, men på dagen var Jenny och Moa här.


I lördags var jag, Martin och Alvin inne i stan.
Till Alvin blev det lite ytterkläder som han förhoppningsvis kan ha till nästa vinter, iaf i slutet av den (annars får det bli tradera):
En windstopper fleece i stl 80 och en vinteroverall i strl 86.

Overallen 445 kr och fleecen 275 kr.

Sen handlade jag även lite till mig själv, vilket jag kan säga behövdes. Hade 150 kr i presentkort på HM och 200 kr på vero moda, så det blev ett par jeans på veromoda och 2 tjocktröjor på hm :-) För en gångs skull hittade jag ett par byxor, som inte kostade en hel förmögenhet!

Sen när vi kom hem så var en kompis och hennes kille här och hälsade på :-)
Synd att de bort så långt iväg (12 mil), hade ju varit kul om man kunde ses lite oftare nu när de också ska ha barn.
Hon längtar nog själv rätt mycket till sommaren, så de kan få sin egen bebis.
Vi åt först frallor och sedan spelade vi lite spel.

Här är vi helt uppe i vilken fråga vi ska ställa till killarna.

Sen var det killarnas tur.
Kan ni gissa vilka som vann? haha
Vi, alltså kunde jag och Emelie mer om killarnas saker än de kunde om tjejernas :-)

Sen åt vi fläskfile med potatisgratäng, väldigt gott!!
Vi han även med att se en film, saw (kommer dock inte ihåg vilken av dem det var), mycket bra.
Det blev iaf en väldigt trevlig kväll, tyckte nog vi alla hoppas jag.


I söndags kom sambons pappa och hans särbo hit och hälsade på. Alvin var inte alls på humör för att sitta hos någon annan än mamma eller pappa, vilket börjat bli vanligare och vanligare nuförtiden. Han verkar nästan lite rädd ibland när det kommer folk, eller om jag och Martin inte har glasögonen på oss, då blir han mycket misstänksam och ibland t..om. jätte ledsen. Lilla stackaren.
Sedan skulle vi ändå handla i knislinge så vi passade på att gå en lång runda där. Först gick vi själva rätt så länge, sedan träffade vi Martins gamla kompis och så gick vi ännu en runda med honom och hans hundar.
Så totalt var vi ute och gick i nästan 2 timmar :-)


Ja det var nog hela helgen det där tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0