Planer för dop...

Vi har nu äntligen fått ändan ur vagnen och ringt till kyrkan för att kolla vilka tider de har ledigt för dop. Iprincip alla söndagar kl 10 var lediga och som det ser ut nu kommer blir blir den 1:a mars. Måste bara höra med sambons farmor (som vi ska vara hemma hos efter dopet), så att hon inte är upptagen då, men det ska säkert gå bra tror jag. Sen är det bara för oss att ringa kyrkan.

Iaf har jag tittat lite på hur vi ska göra efter sen när vi ska va hos sambons farmor. Förmodligen kommer vi att bjuda på smörgåstårta och dricka (alkohol skippar vi). Ska beställa smörgåstårta, men varifrån vet jag inte ännu.
Har även tänkt vika servetterna som skjortor, kommer nog bli jätte fint även om det blir lite jobb med det.
Färgen gå i ljusblått eller limegrönt, vet inte vilket ännu, det beror på vad vi hittar för något kul.

Sa för ett tag sedan att vi skulle ringa och bjuda, men nu börjar jag bli lite sugen på att göra dopinbjudningar själv och skicka :-)


Enbart släkten kommer att komma efter kyrkan, men alla är självklart välkomna till kyrkan.
Med bara släkten blir vi 30 st om alla kommer, så vi kommer varken få plats eller ha pengar om alla kompisar och sånt också skulle komma.

Tycker det är jätte skoj att planera för dopet, medans sambon inte är den typen :-)

Bilden har jag lånat härifrån: http://sextiotalsvillan.blogspot.com/2007/05/servettvikning.html

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är så kul att planera för dop. Så mysigt! Albin döptes ju 1:a advent så vi hade ju vårt tema klart. De skjortorna är jätte fina. Vilken kyrka ska han döpas i??

2009-01-14 @ 22:30:14
URL: http://albinochjag.blogspot.com
Postat av: Petra

:) Vi hade det i en vanlig gudstjänst. De döper inte utanför gudstjänst här. Vi fick välja en psalm, Vi hade "Du vet väl om att du är värdefull". Är nog ganska vanligt att man får välja två.

2009-01-14 @ 22:38:48
URL: http://albinochjag.blogspot.com
Postat av: Melissa

Har du kollat in dopguiden.se? De har jättemycket bra saker som vi fick användning för till flickornas namngivningsceremoni och jordfästning.



Kul tips är att göra allting i barnstorlek... pyttesmå kakor, pyttesmå bullar osv. Önskar jag kommit på den idén inför flickornas dag.Men men, nu ger jag den till dig istället.

2009-01-15 @ 02:41:28
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad roligt gumman att ni börjar planera för dopet:) Ska se om jag/vi e lediga och så den dagen såfall kanske vi tar en sväng inom kyrkan:) Hehe, okej, tänkte väl;) kram på dig!

2009-01-15 @ 10:48:37
URL: http://mizzhallonshake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0