Nyårsafton 2008/2009

Vi firade nyårsafton i Sölvesborg, tillsammans med mina föräldrar i deras sommarstuga och några kompisar till dom. Blev inte riktigt som vi trodde men det blev bra iaf.

Var i sölvesborg vid 15-tiden och fikade lite när vi kom ner.
16.45 gick stömmen på mer än halva stugområdet, så pappa ringde elbolaget. De hade skickat ut jouren och tydligen var felet omfattande. Mamma och pappa fick lite smått panik, eftersom de hade all mat osv i sölvesborg och fanns ingen möjlighet att koka potatisen utan el. Men de bestämde sig för att vi skulle stanna och se om stömmen kom tillbaka (som tur var hade jag precis innan strömmen fick kokat vatten till alvins mat och hällt upp på termos och så var det varmt och braskaminen värmde skönt, så vi slapp frysa). Grannen (som hade ström) erbjöd sig att koka potatisen. Precis när de gått bort med potatisen och satt på dem kom strömmen tillbaka och stannade hela kvällen :-)


Vi åt räkmackor till förrätt, varmrökt lax med potatis till varmrätt och cheesecake till efterrätt. Mumsigt värre.
Efter varmrätten gick jag, Martin och alvin till mammas och pappas sovrum och sov till 23 (med rätt många uppvakande av att Alvin skrek och hade ont i magen). Skönt att få sova lite, eftersom man var helt slut sedan natten innan. Kändes lite skumt och osocialt, men vad gör man?

Vid 23 sov Alvin hårt, så vi kunde lägga över honom i vagnen. Där sov han över 12-slaget. Han reagerade inte alls av alla raketer. Jag och Martin stannade kvar inne och tittade på raketerna, medans de andra gick ut, men vad gör det? Jag fick vara med mina två älsklingar, även om den ena sov :-)

Några kort blev det tyvärr inte tagit av oss, vi hade fullt upp med Alvin och hans mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0