Ett tag sedan nu...

Det var ett tag sedan jag skrev i bloggen, så jag har ingen aning om vad jag ska börja berätta, men det går säkert bra iaf. Har inte suttit vid datorn så speciellt mycket, så nu kommer en kort sammanfattning, även om jag inte kommer ihåg allt jag gjort...


Senaste gången jag skrev var ju i onsdags, så då börjar vi med vad som händer på torsdagen, nämligen ikea.
Alvin var hur snäll som helst hela tiden och satt i sin bilstol för det mesta. Hade egentligen tänkt ha med vagnen till honom, eftersom det hade varit skönare, men som tur var kom jag på att den nog inte skulle gå in om vi skulle köpa hyllan också, så jag mätte och mycket riktigt så hade inte både vagn och hylla gått in, så den fick bli hemma. Men det gick super!

Köpte en hel del saker bla till Alvins bilvande rum. Har inte satt upp allting ännu, men sen när det är gjort så kommer bilder :-) På ikea träffade jag även en kompis till mig, Emelie och sen hennes kille. Mycket trevligt och utan deras hjälp vet i sjutton hur vi skulle kommit ut till bilen med alla saker haha :-) De ska ha barn till sommaren, så blir kul att se vad det blir för en liten.


I fredags hade vi först läkarbesök på bvc kl 9, vilken gick utmärkt. Allting var bra med Alvin och han vägde 4810 gram och var 58,4 cm lång, stora killen nu ju.
Efter det hade vi boka in min mamma och pappa som barnvakt hemma hos oss. Så vid 10 var de här och åt frallor.
Här har vi min mamma med Alvin:


Sen var jag och sambon väldigt effektiva måste jag säga. Vi städade från golv till tak i alla rum utom Alvins blivande rum. Rensade även i våra garderober och lämnade iväg allting sånt som inte passar oss eller slängde det som var sönder. Skönt med mer plats i garderoben :-) Sambon satte även upp de nya persiennerna i vardagsrummet, skönt så man kan rulla ner när solen står på.

Såhär blev resultaten av dagens städning:







Sen på kvällen var vår älskade lilla kille såhär glad:


Sedan på lördagen gjorde vi inte alls mycket, bara tog det lugnt.
Sedan måste jag bra bjuda på denna söta bild som jag lyckades ta igår kväll.


Idag har mina gamla grannar varit här på fika och sen var vi ute och gick en runda, mycket trevligt.
Har föresten lagt in en massa bilder på bilddagboken.se
http://lantani.bilddagboken.se
Så kika gärna in där, sen så får ni som läser gärna skriva någon kommentar, både här och i bilddagboken :-)




Kommentarer
Postat av: Petra

Han är så söt!! :) Gud vad han växer fort. Vi skulle oxå behöva en storstädning.. Kram

2009-01-11 @ 17:51:06
URL: http://calypso09.blogspot.com
Postat av: Evelina

Va fint det blev :) Vilken söt bild på Alvin, den sista bilden som du lagt in :) Kram

2009-01-12 @ 17:57:08
URL: http://evveliiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0