Barnrummet...

Jag har fått för mig att vi ska ta och fixa lite i Alvins blivande rum. Just nu har sambon sin dator där inne, men den står där sängen ska stå så den är inte ivägen om vi ska sätta upp andra saker i rummet....
Men jag vet inte alls hur vi ska ha det...


Rummet är väldigt litet, 3,6*2,2 meter. Där är väldigt mörka tapeter, mörkröda som inte alls passar, golvet är fult och beiget. Vi har tänkt fråga hyresvärden om vi inte skulle kunna sätta upp väv därinne istället och måla, men det får nog bli till sommaren isåfall.

Förvaringen är den stora frågan.. Har nämligen 2 olika alternativ och eftersom det är litet, vill man ju ha så bra förvaring som möjligt...

ska man ha ikeas expedit? stor eller liten iståfall?
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70103085
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80071319

Den lilla kommer vi förmodligen ha liggandes isåfall med någon av dess lådor i en del av "facken"
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40133545
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30150192


Eller så blir det en trofast (som vi eventuellt köper till mer "delar" senare):
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99847410
Med med olika stora lådor.

Jätte svårt detta och vi har planerat att åka till ikea på torsdag isåfall, så innan dess måste jag bestämt mig.

Gillar utseendet på expediten, den lilla isåfall, men har fått för mig att det ser väldigt stökigt ut om det står massa saker på hyllorna och man inte har lådor.
Sen hade jag tänkt ha två hyllplan, vita:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70103636
och där hade jag tänkt ha lite kort på Alvin och såna saker som han inte ska kunna nå själv.

Sen så hade jag tänkt sätta in en sånhär till att ha alla gosedjur i:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90098506



Det är jätte svåt att vet hur vi vill ha det, men jag tror det lutar åt den lilla expedit med några lådor i och sen så eventuellt En hög vit trofast med lådor i sen när han blir lite större och mer saker, men inte nu denna gången vi ska till ikea iaf.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Kör på den lilla expidit med lådor oh dom vita lack hyllorna på väggen som du tänkt dig :) Bara en liten tanke från mig :D kram

2009-01-05 @ 15:16:28
URL: http://evveliiina.blogg.se/
Postat av: Jenny och Moa

Du har gjort mig så sugen på att fixa Moas rum nu ju :) Komiskt, Expediten pratade jag och sambon oxå igår, låter mycke bra. Lät fint med hyllorna till! Men trofast är oxå mycke fin. Svårt val... ! Förvaringen till nallarna är så söt :D

2009-01-05 @ 19:48:37
URL: http://lillajag-moa.blogspot.com/
Postat av: Veronika

Vi har expediten på Tindras rum, jätte praktisk, bra att ha sen när dom bli äldre med, kan användas på många sätt.

2009-01-05 @ 20:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0