Vaccinering

Idag var det vaccination för alvin och det gick förvånansvärt bra.
Är ju 2 sprutor de små får nu, så ett stick i vart ben.
Första sprutan sa han knappt ett ljud, mer än att munen såg väldigt ledsen ut, sen var det bra med de.
Andra sprutan gjorde nog mer ont för han började verkligen gallskrika, men bara i max 1  minut sen skrattade han som vanligt igen.

Hon på bvc tittade även på hans utslag på armar och kinder, så vi ska smörja med mildison (tror jag det hete) nu i 7-10 dagar och sen ska vi använda locobase repair. och fortsätta med minidermen till resen av kroppen.

Sen fick vi stanna på bvc i 20 minter, men det var ingenting, så Alvin somnade och vi åkte hem. Sov en bra stund och nu sover han i vagnen igen. Återstår och se om han får feber. Jag har passat på att städa överallt, vilket behöves.

Mina föräldrar och bror kommer hit om en halvtimme med kinamat, eftersom min bror fyller 17 år idag.

GRATTIS!!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!

Nu har jag startat en ny blogg. Jag bloggade tidigare på sannawiberg.blogg.se men valde att göra mig en ny blogg. Hoppas du vill följa den och lägga till den på blogglovin :)



Sanna

2009-02-12 @ 12:32:47
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Jenny och Moa

Så skönt att det gick bra för Alvin. Hoppas han slipper febern nu oxå bara!

2009-02-12 @ 17:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0