Snö snö, massa snö

Det började snöa igår kväll och för en liten stund sedan såg det ut såhär på våran baksida.

Mysigt va?


Körde sambon till jobbet i morse för det var tänkt att jag och Alvin skulle till stan och träffa Jenny och Moa, men både jag och Jenny tyckte det var onödigt, så det blev en dag hemma istället.

Alvin var fruktansvärt gnällig hela morgonen och ville ingenting, då ångrar man lite att man inte åkte iväg (för när man är iväg sover han nästan alltid i vagnen). Men sen somnade både jag och Alvin i sängen en stund och sen satt Alvin i babysittern så att jag kunde göra mat och äta och då var han hur snäll som helst och bara satt och tittade.
Sen fick Alvin mat, och fick på sig sina vanliga kläder och overall och mössa och ner i vagnen.

Först gick vi en runda, men så tungt det var med blötsnön. Alvin somnade i vagnen och när vi var tillbaka hemma igen, så sov Alvin gott i vagnen och då passade jag på att skotta trappan, gången på framsidan och runt bilen, när jag precis var klar med det så vaknade Alvin.

Nu har han suttit ett bra tag i babysittern och ser att han är påväg att somna där nu.







Igår provade Alvin sin matstol föresten och det gick jätte bra. Han verkade tycka det var rikgit kul, men man vågar inte släppa huvudet helt på honom än, eftersom han lätt tippar framåt eller bakåt med huvudet ibland.

Kommentarer
Postat av: Petra

Så söt han är när han sitter i sin stol. Han har verkligen vuxit sen jag såg han sist hos Helena, då var han väl bara 1 månad. Vi hade en kudde bak Albins huvud till en början..

2009-02-11 @ 15:57:35
URL: http://albinochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0