Snart dop....

Dopet är på söndag och det är en hel del saker till att fixa innan dess...

Började igår med att vika servetterna till skjortor, tar lite tid, men man får passa på när man ändå sitter vid tv:n. Tror det kommer bli jätte fint att ha servetterna så.
Hade tänkt skriva lite större, men annars tror jag de får vara så.

Vad tycker ni?

Prästen var här igår och pratade hur vi skulle göra. Vi kommer sitta på 2:a raden på vänster sida, sen så kommer dopet vara i början av gudstjänsten. Förmodligen kommer Marlene (sambons lillasyster) bära Alvin fram och hålla honom i kyrkan tills dess att han ska få vatten på huvudet, då håller jag honom, sen ska jag gå runt med honom i kyrkan och visa upp honom :-) Martin kommer läsa en text.

Så jag tror säkert att det kommer bli jätte bra.

Kläder till mig är fixat och även kläder som Alvin ska ha under dopklänningen. Sen efteråt vet jag inte rikgit vad han ska ha på sig, försökte hitta någon skjorta i stan ,men hittade ingen, så det får bli något av de fina kläderna vi har här hemma istället!

Martin lånade en kavaj av sin pappa, men den passar inte rikgit till jeans (byxor kunde han inte låna eftersom Martin är så lång). Så vi ska in till stan på lördag o sen om vi hittar någon kavaj till honom eller om vi inte hittar de så får de bli en vit skjorta under den kavajen han lånat!
Vi får se :-)


På fredag vid 17 ska vi vara hos sambons farmor Hertha, där vi ska vara efter dopet. Då ska vi duka och fixa det.

Smörgåstårtorna är beställda.
Ja jag tror det mesta är fixat utom just Martins kläder och så servettvikningarna!

Nej nu måste jag ringa ett samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0