Mysdag hemma

Idag blir det bara att vara hemma och mysa med min älskade lilla son.
Skulle egentligen till stan, men jag kände att det blev lite väl mycket körnde om jag skulle dit både idag och imorgon...
Så idag ska jag tvätta, plocka undan lite och städa tänkte jag, får se vad jag hinner.

Alvin har sovit i sin säng sen ett bra tag tillbaka, men när han ätit på natten har han fått komma över till oss, eftersom han tappar nappen 100 gånger innan han somnar om. Nu har jag gett mig skjutton på att han ska tillbaka i sin säng när han ätit och det har gått bra de senaste 2 nätterna, även om jag får springa upp och ner från min säng några gånger.
Han har börjat bli lite jobbig ibland, eftersom att han börjar gnälla som jag vet inte vad mitt i nätterna för att han vill ha nappen, men det är väl sånt man får ta eller hur?

Sen har han börjat äta lite mindre tycker jag, innan åt han alltid upp 165 ml, nu äter han upp varannangång ungefär och de andra gångerna äter han bara 100 ml. sen gnäller han jätte mycket när man matar honom också, inte i början med sen på slutet när han inte är lika hungrig, sen rör han huvudet fram och tillbaka så man kanppt hinner med att hålla flaskan i hans mun. Hoppas det blir bättre snart, men vi får väl se.


Nu ska jag passa på att byta om innan Alvin vaknar, sover just nu sin första lur.

Kommentarer
Postat av: brallan

Här är min nya blogg! hoppas allt är bra med er! kram

2009-02-22 @ 12:08:12
URL: http://mitt-liv-som-ung-mamma.blogspot.com/
Postat av: Zionezze

Hejhej! Så alvin är oxå en riktig liten kräkbebis, så tråkigt! Nemo äter oxå ca 100 ml åt gången, men oftare än andra bebisar. Bvc tror att det är för att han känner att magmunnen inte orkar hålla emot mer, o om han äter mer så kräks han bara upp det. Men det har blivit mycket mycket bättre m Nemos kräk när vi gick över till välling, gröt o annan mat. Det är tyngre i magen o inte lika lätt att få upp. Så håll ut, det bli bättre, faktiskt... Även om man tvivlar ibland! Kram!

2009-02-22 @ 22:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0