Landskrona.

Idag har vi varit och hälsat på min mormor och morfar.
Var lite trevsamma till om vi skulle åka eller inte, pga vädret.
Jag låg mellan 50-60 hemifrån in till stan, men väl inne i stan på regnade de och var inte alls någon snö, så vi bestämde oss för att köra iaf och det gick jätte bra.
Tar ju ungefär 1,5 timme enkel resa och Alvin sov hela vägen både dit och hem, kändes skönt, för han har inte åkt så långt innan, men det gick toppenbra. Jag körde och min mamma satt därbak hos Alvin.

Men gud vad man blir irriterad alltså. Det märks ju hur mormor och morfar tog hans om mamma när hon var liten.
För det första så varje gång jag pratar med någon av de i telefon så låter det såhär (om Alvin är vaken vill säga):

- Sover Alvin
- Nej han är vaken. säger jag
- Men då ligger han väl i sin säng?
- Nej han ligger här hos mig (eller sitter i babysittern eller vad han nu gör)
- Han ska ju ligga i sin säng, där har han det mycket bättre.

Kan man bli annat än irriterad?

Så idag tyckte mormor att han skulle sova på deras soffa själv, men hallå kanppast att man lämnar honom själv i en soffa, så mycket som han rör sig nu.
Likså när han sover, då ska det ju vara knäpp tyst runtomkring honom, enligt min mormor och morfar (men så har vi sagt att vi inte ska göra, för då känner vi att han kommer vänja sig vid att det är tyst och inte kunna sova när man tex är iväg).
Sen så får jag absolut inte gå när honom när han sover, nej för då kan han ju vakna.
Sen så låg Alvin helt galet med huvudet, på sne, såg hemskt ut, då tyckte de jag var jätte hemsk som flyttade hans huvud när han sov...


Jag kokar just nu känner jag...
Och det blev säkert inte världens bästa svenska, men det struntar jag i :-D
Men förutom allt det så var det helt okej.

Nu måste jag plocka undan lite, för imorgon ska jag in till stan och träffa jenny och moa och jag måste hinna duscha imorgon bitti eller om jag gör det nu :-)

Imorgon kväll kommer min älskling hem och vad skönt det ska bli.

Kommentarer
Postat av: brallan

jag har också fått höra sånt :/ man blir inget annat än förbannad! tänk hur många hemska saker som skulle kunna hända med barn i allmänhet om alla hade tänkt så :( tur att det hänt så stor utveckling sedan 30-20talisterna hade barn :) tacka gud för det :D



Hoppas allt är bra med er annars! mitt lösen börja gälla nu. ska in i min blogg och fixa det :)



kramar

2009-02-06 @ 09:44:10
URL: http://braaallan.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hihi dom där gamla ;) Det är bara att strunta i det. du gör som du vill och det är det bästa för Alvin! Hoppas det är bra med er. Kram

2009-02-09 @ 09:37:15
URL: http://evveliiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0