Dopet den 1/3

Alvins dop blir den 1/3 i kyrkan i hjärsås kl 10.
Efteråt blir det smörgåstårta och fika för släkten hos Hertha (Martins farmor).

Egentligen hade jag tänkt duka med vita pappersdukar, limegröna ljus och limegröna servetter och även vika servetterna som skjortor, men vi får se hur det blir med det.
Hertha hade redan köpt servetter som hon tyckte vi skulle ha, blåa, men det känns som att hon försöker bestämma väldigt mycket, även om hon från början bara sa att hon lånade ut huset och inget annat.
Sen sa hon även att hon kunde duka själv på lördagen innan, men hallå det är väl itne hennes sons dop iaf?

Jag har jätte svårt för att säga ifrån, inte till min egen släkt, men till Martins, för det känns så himla dumt.
Martin skulle iaf prata med henne så får vi se, för jag känner att jag verkligen måste börja vika de här skjortorna om vi nu ska ha det så.

Jaja vi får se hur det blir. Jag vet ju att hon inte gör det för att vara dum på något sätt, utan snarare tvärt om, men det blir lite för mycket bestämmande från hennes sida. Hon tyckte också vi skulle ha ostbricka, bara för att hon tycker det är så gott, men ostbricka till 30 pers? Nja känns som att det kostar en hel del iaf, och då känner jag att vi hade kunnat göra något roligt för de pengarna istället.


Nej nu ska jag plocka undan lite här hemma!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Tack vännen! Hoppas ni pratar med henne för jag tror det hade blivit super med lime grönt! Stå på dig! Kram

2009-02-09 @ 12:59:06
URL: http://evveliiina.blogg.se/
Postat av: Petra

Stå på dig. Ni ska ju duka som ni vill, det är ert dop. Vet att inte är lätt när man lånar någons hus och har dop/kalas/fest där. Vi lånade Tobias föräldrarshus när Albin döptes... man får säga ifrån även som det är svårt och de vill ju bara vara snälla och hjälpa till. Kul med dop!! :)

2009-02-09 @ 13:20:51
URL: http://albinochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0