Himmel...

Imorse vaknade Alvin som vanlig vid 6 när Martin gick upp och skulle till jobbet. Lyfte över honom till mig i sängen och gav honom ersättning, sen brukar han somna (undertiden han äter ersättningen) och då tycker jag det känns så dumt att lyfta över honom till sin säng, så oftast får han ligga kvar. Lägger upp en mur med täcke på den sidan som jag inte ligger på.

Vaknade sedan vid 0745 av att jag hör Alvin gallskrika, men han låg inte där jag la honom utan på golvet. Stackaren hade lyckats ta sig över täckena och rullat ner på golvet. Han blev nog mest rätt för efter en stund i min famn så lugnade han sig. Men fy så rädd jag blev när jag hittade honom i golvet, tur att det låg 2 handdukar, så att han landade mjukt iaf. Inte en skråma på honom och lika pigg och glad som vanligt.

Min stackars lilla älskade unge...
Nu har han precis ätit gröt och sover gott i sin säng.

Ikväll flyttar vi vår säng intill väggen, så att han kan ligga mellan mig och väggen på morgonen. Tror jag ska ställa spjälsängen nere vid fotändan så att han inte kan trilla ner där heller, och förmodligen kommer jag vakna om han försöker klättra över mig...

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Förstår hur rädd du måste varit när han hade ramlat i golvet.

Alvin ramlade med i golvet för några dagar sedan. I från soffa på hans rum. Så nu har vi satt upp en grind framför den, så han inte kan klättra upp i den igen utan att vi ser det.

Hade gärna tagit bort den där ifrån, men behöver ha den att byta på honom på. Går ju inte med skötbordet längre. Det har vi bara till förvaring av blöjor o sånt.

Ha det bra. Kram.

2009-08-11 @ 15:09:05
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Jossan

De tål ju ganska mycket de små rackarna ;) Han är så söt din fina pojke Malin! Massa kramar till er!

2009-08-12 @ 20:23:23
URL: http://josefine11.blogg.se/
Postat av: Emelie

Uch ja tur att han inte slog sig, Man blir ju sjukt orolig kan jag tänka mig. Än så länge har Tindra klarat sig utan att trilla. Men lurigt är det när hon ligger i soffan trots att vi lägger kuddar.

2009-08-14 @ 12:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0