Förlossningen igår...

Var ju hos barnmorskan i måndags och hade då högt blodtryck. Tyckte sen på kvällen att jag hade ont i huvudet (och hade blivit tillsagd att ringa in om jag fick det), men jag trodde jag bara inbillade mig. Så när jag vaknade igår morse hade jag fortfarande ont i huvudet, så när min vanliga barnmorska hade telefontid vid 13 så ringde jag dit, därde saatt jag skulle åka upp till förlossningen.

Ringde hem sambon och packade lite saker, eftersom jag inte visste om jag skulle bli kvar eller inte. Vid 14.30 var vi uppe på förlossningen. Vi fick ett förlossningsrum och jag fick lämna urinprov. Vid 17,00 kom de (och sambon var måttligt irriterad långt innan dess på all väntan) och sa att allt var bra med urinprovet. De kopplade ctg och kollade bebisens hjärtljud. Intressant att se hur hjärtljuden gick upp när den bökade rundor där inne, allt där såg bra ut.
Fick 2 panodil för att de skulle se om huvudvärken släppte med dem, och de gjorde den, nästintill helt.

De kom in och tog blodprov i armen på mig och sen kom en läkare in och pratade. Hon sa att om blodproverna var bra, så fick jag åka hem på kvällen och slapp stanna, men att jag var tvungen att vila och inte göra så mycket mer... Blodproverna var bra och vid 20,30 åkte vi från sjukhuset. Läkaren sa även att jag skulle ringa till min vanliga barnmorska och få komma dit idag för kontroll av blodtryck och urin och göra det varannan dag, eftersom om det blir havandeskapsförgiftning kommer det väldigt fort tydligen.

Skulle också hålla koll på om jag fick mer ont i huvudet, ont i övre delen av magen eller kände mig allmänt sjuk, då skulle jag ringa till förlossningen igen.

Så tidigare idag har jag ringt barnmorskan, så vi får hoppas hon förstod mitt meddelande på telefonsvararen (hatar att prata in sånt). Så nu ska jag lägga mig framför tv och vänta på att barnmorskan ska ringa så att jag vet när jag får komma dit. Sambon är hemma idag så det spelar ingen roll när jag får tid. Skönt att han är hemma och kan passa upp mig, tur att han har så bra jobb och mycket komptimmar att ta ut.

Ha en bra dag!!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

jätte skönt att höra gumman att de inte va något. Hoppas allt går bra nu fram till de e dags=)

2008-11-05 @ 13:43:43
URL: http://mizzhallonshake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0