4 dygn gammal...

Allting går jättebra här hemma. Natten i natt var lite orolig dock, men man kan ju inte begära annat när han alltid annars är så snäll och nöjd!

Var på en liten tur utanför hemma igår. Först inom babyproffsen, men han fick stanna kvar med pappa i bilen så jag gick in själv. Sen eftersom han både kräker och bajsar hela tiden så fick det bli en snabb tur in till stan, till lindex och köpa en body, ett par byxor och en pyjamas, men det gick jätte bra. Han låg och sov i vagnen bara :-)


Efter det åkte vi hem till min mamma, som bjöd oss på mat, innan det var dax att åka in till sjukhuset för kontroll på BB-mottagningen. Var lite rädd att han inte fått i sig tillräckligt med mat, men det hade han. Vägde 3135 gram när han föddes, 3025 gram när vi åkte hem och nu hade han gått upp till 3055 gram, så då behöver man inte vara orolig för det!

Sen kollade de hörseln på honom och det var också bra. Sen var det inte alls kul att han skulle stickas i handen för att ta PKU-testet. De stack först honom i ena handen, men fick inget blod där, så då fick e ta andra handen också. Usch nej, det gillade jag inte.


Just nu ligger han och sover i sin säng, så då får man passa på att skriva här. Ska ta och försöka plocka undan lite också, mamma, pappa och min bror kommer en sväng ikväll. Pappa och min bror har ju bara sett honom i bilen när vi åkte hem från BB...



Sitter och myser i pappas knä.



Första gången i vagnen igår!

Kommentarer
Postat av: Petra

:) Så mysigt det ser ut i vagnen. Skönt att allt går bra. Tyckte oxå att pku-testet var lite läskigt. De fick sticka i båda händerna på Albin med. Använder du Libero´s blöjor nr 1? Vi har ett helt paket som inte är öppnat än, så om ni använder dem säg till så kan ni få dem. Vi har ingen nytta av dem längre.

2008-11-18 @ 13:10:53
URL: http://calypso09.blogspot.com
Postat av: Martina

Nämen gud Malin vad roligt! GRATTIS till er söta pojke! Nu ska jag allt läsa lite här. Jag och Jens ska också få en liten den 11 april!

2008-11-20 @ 14:12:17
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0