Snart jul

Ja tiden går fort, som jag skrivit så många gånger innan. Nu är det nästan bara en vecka till julafton, men jag tror inte att det blir någon snö iaf, tråkigt nog. Detta blir första julen som en riktig familj, känns lite kontsigt faktiskt, men man har mer och mer förstått tt man verkligen är en riktig familj nu.

Nu fram till den 12 januari ska det bli jätte skönt,sambon jobbar bara hel dag idag, imorgon ska vi skriva på gemensam vårdnad kl 0830, så då början han inte jobba förrän vi varit där och på onsdag jobbar han förmodligen bara till 10, sen är han ledig fram till den 12 januari :-)
På onsdag är det bvc, så vi hoppas martin slutar vid 10, så att han också kan följa med!


I lördags var vi hos sambons mamma, jätte trevligt. Alvin fick uppmärksamhet även av katterna. Crazy (den ena katten) var vädligt nyfiken på vem som låg i insattsen till vagnen. Men vi höll koll så att han inte hoppade upp i den, hade nog intevarit så smart om den kommit massa katthår i den när jag inte tål de. Hoppas Alvin slipper allergier, men vi får väl se!


Martin, Alvin och Martins mamma (Alvins farmor)


En trött Alvin som är påväg hem från hässleholm.


Igår tog jag en massa bilder på Alvin när han låg på skötbordet och skrattade som en tok, men det är ju fruktansvärt svårt att lyckas få någon bra bild när han skattar. Sen på kvällen blev det en massa bilder med Alvin som tomte, som vi hade tänkt skicka som julkort, men bara över mejl detta året, försent att framkalla kort nu. Alvin var inte alls på humör så han fick ha nappen för att intevara ledsen, försökte ta bort den, men icke. Men några tomte-sovbilder blev det iaf haha. Nu tänkte jag dela med mig av ytterliggare lite fler bilder.






Rör inte min napp!

Såhär arg blir man när mamma tar nappen från mig.
Alvin är förövrigt en månad på bilderna där han skrattar och där han är tomte.


Nej nu ligger Alvin i sin säng och sover, jag tänkte massa på att börja fixa hans album faktiskt, som jag tänkt jag skulle göra hur länge som helst, men som inte blivit av. Får se om jag hinner göra något alls. Har dock lite ide-torka, men det ska väl inte vara så svårt att komma på något. Hade tänkt framkalla lite bilder sen som ska sitta i albumet, men det får bli efter jul tror jag. Men man kan ju alltid komma på hur man ska göra och vad man ska skriva.

Hoppas ni hade en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja men visst ser man att han skrattar på den tredje skötbordsbilden. Så söt han är! Var riktigt kul att få se honom förra veckan. kram

2008-12-15 @ 22:17:35
URL: http://calypso09.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad söt han är malin :)

2008-12-18 @ 15:58:44
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0