Jul hos Alvins mormor och morfar...

Den 23:de var det julfirande hos mina föräldrar, alltså Alvins mormor och morfar.
Har ju inte så stor släkt, så det var vi, mina föräldrar, min lillebror och min mormor och morfar som var där, men det vär rätt trevligt iaf :-) Många fina saker.

Det började med att vi åka hemifrån rätt tidigit, vid 9 ungefär. Sen fikade vi med bullar, men Alvin var inte alls glad. Han skrek och skrek i säkert 1,5 timme så jag och Martin fick äta i skift, men det funkade de också.
Sen åkte Martin och jag med bussen in till stan, för att fixa det sista. Kändes lite konsigt att lämna Alvin när han varit så ledsen innan, men han hade inte varit alls ledsen när vi väl åkt, som tur var :-p

När vi kom tillbaka så gick jag en runda med mamma, pappa och mormor. Tittade på de nybyggda husen i Hammarslund, fina men de ligger så himlans tätt.



Dukat för julmat.

Här fixar mamma och pappa med julmaten.

Efter maten var klockan faktiskt rätt mycket och vi delade ut julklapparna. Alvin sov igenom allt, men i babysitter precis bredvid oss, så han var ju också med på sitt vis.



Jag fick en tröja, en bh, pengar och prynadstomte.
Alvin fick ett laban babygym (som jag förövrigt själv valt ut), alftons åberg tröja och byxa ochså fick han 500 kr insatt på ett konto.
Martin fick kalsonger, en prynadstomte och pengar.
Mycket nöjda med våra saker blev vi  :-)

Alla ville hålla Alvin, tom min morfar som sagt att han inte ville hålla honom förrän han blivit lite större.


Min morfar och Alvin.

Min bror, pappa och Alvin.


På kvällen kollade vi på bingolottos uppesittarkväll. Alla hade vars en lott, men det vara bara mamma som vann. En ny lott bara.

Vi åkte hem senasre på kvällen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0