Han skrattar!!!

Japp Alvin har lärt sig skratta medvetet, så gulligt. Man blir helt varm inombords när han skrattar med hela ansiktet, men något kort har jag inte lyckats ta ännu. Får väl ha kameran på mig alltid om jag ska lyckas!

Inatt har han sovit jättebra (inget ovanligt iof), åt 22,00, 03,30 och 07,30. 2 de nätterna innan dess har han vaknat vid 01,30 och sen igen vid 0530 och då inte viljat somna om igen.


Igår spenderade vi (jag och Alvin) hela dagen hemma hos min mamma och pappa, båda var hemma. Sambon jobbade och skullevara på julbord på bowlingcenter mellan 15-20. Så vi spelade spel och åt kinamat tills det var dax att åka och hämta Martin. Lite småsleten var han allt, men inte så farligt hehe.


Idag har vi (mest jag) städat och städat och städat... Martin kokar en julskinka  på 4 kg, det tar tid :-) Sen har Alvin fått en massa tid med sin pappa idag (då passade jag på att städa), de har ju knappt träffat varandra i veckan, när Martin jobbat.
Ikväll ska vi åka till Alvins farmor i hässleholm, men vi måste åka inom kristianstad och hämta minfomdropparna hos mamma och pappa, glömde ju de där igår. Tur att jag hade en flaska med lite i här hemma, så vi klarat oss idag.

Imorgon ska vi eventuellt åka till stan och köpa julklappar eller köpa julgran. Skulle tro att det blir julgransköp imorgon och julklappar på torsdag när Martin är ledig. Sen ska vi till Alvins farfar (men han är inte hemma) för Martin skulle fixa hans dator. Tror jag och Alvin följer med faktiskt.

 

Nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen göra mig klar, för sen måste vi köra om vi ska hinna inom Maxi och köpa ersättning och blöjor också, det är ju det som går åt, speceillt ersättningen tycker jag! Men det gör ju såklart ingenting :-)

 

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0